Friday, August 17, 2018

Totorial Facemask




salam jumaat salam penghulu segala hari...pejam celik pejam celik cepatnya masa berlalu...semoga kita diberi kebaikan dan keberkatan waktu oleh Allah s.w.t

tempat korang jerebu tak? penang ni boleh tahan la jerebunya...mudah mudahan cepat lah pulihnya jerebu...banyak-banyak la kita minum air dan elakkan aktiviti luar rumah...

hari ni akak nak share cara buat facemask...penting tau facemask ni...especilally yg menunggang motosikal tu...kalau tak jerebu pon memang sangat digalakkan pakai facemask...habuk kenderaan tu....perghhh boleh buat kita sakit kepala....

ok...tutorialnya di bawah ni 👇

kalau tengok gambar pon boleh faham kot....

cumanya part menjahit tu memang kena ada skill sikit lah...


nak buat pola boleh gunakan khidmat pembaris curve ni...sangat membantu...




inilah ukurannya...ala...lebih-lebih kurang tu halalkan je lah....😉 asal jadi facemask nya sudah....😅





kat sini cuba perhatikan basi jahitan...jangan lupa basi atas, bawah dan depan...belakang je tak perlu tambah basi ye...


dah siap potong depan facemask dan lining nya....kita letak lining ye sebelah dalam...akak guna kain cotton je untuk lining facemask ni...


step seterusnya ialah menjahit:-
1. jahit bahagian depan hidung tu..
2. cantumkan kedua-duanya, jahit atas dan bawah mask...
3. betulkan kedudukan mask, jahit tindih kasih atas dan bawah nya...
4. kelepetkan tepi kiri kanan untuk letak tali atau pon letak getah untuk sangkut di telinga...

DAH SIAP!!!

haaa...macam ni la contohnya penungggang motosikal tegar 


SEKIAN...SEMOGA BERMANFAAT

😊😊😊




No comments:

Post a Comment